Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Pracodawco – jak zorganizować pierwszą pomoc. Kwestie zorganizowana pierwszej pomocy reguluje między innymi Kodeks pracy. Art. 207[1] tej ustawy podaje konieczność spełnienia przez pracodawcę pewnych obowiązków informacyjnych wobec pracownika w zakresie BHP
Art. 207[1]§ 1. mówi, że pracodawca jest obowiązany przekazywać pracownikom informacje o:
1) zagrożeniach dla zdrowia i życia występujących w zakładzie pracy, na poszczególnych stanowiskach pracy i przy wykonywanych pracach, w tym o zasadach postępowania w przypadku awarii i innych sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu pracowników;
2) działaniach ochronnych i zapobiegawczych podjętych w celu wyeliminowania lub ograniczenia zagrożeń, o których mowa w pkt 1;
3) pracownikach wyznaczonych do:
a. udzielania pierwszej pomocy
b. wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników.
W § 2 tego przepisu wskazano, że informacja o pracownikach, o których mowa w § 1 pkt 3, obejmuje: imię i nazwisko; miejsce wykonywania pracy; numer telefonu służbowego lub innego środka komunikacji elektronicznej.
Z kolei art. 209[1] określa obowiązki pracodawcy w zakresie udzielania pierwszej pomocy. W myśl tego przepisu (§ 1) pracodawca jest obowiązany:
1) zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników;
2) wyznaczyć pracowników do:
a. udzielania pierwszej pomocy,
b. wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników;
c. zapewnić łączność ze służbami zewnętrznymi wyspecjalizowanymi w szczególności w zakresie udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, ratownictwa medycznego oraz ochrony przeciwpożarowej.